9 Грешки, които да избегнете, когато наемате агенция за дигитален маркетинг

Когато наемате агенция за дигитален маркетинг, това обикновено се дължи на една от трите причини:

  • Имате нужда от съдействие за разрастването на бизнеса ви;
  • Нуждаете се от по-стабилно присъствие в социалните мрежи;
  • Нуждаете се от професионалисти, които да поправят грешките, направени от предишната ви агенция.

Последната причина е тази, която трябва да ви засяга най-много, защото всъщност е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО често срещана. В този момент има стотици компании точно като вашата, които са избрали грешната агенция за дигитален маркетинг и това пречи на бизнеса ви да се разрастне.

Истината е, че социалните мрежи отвориха безброй пътища за успешно предлагане на продукти и услуги. Независимо дали управлявате успешен бизнес от десетилетия, или вашият бизнес е нов на пазара, дигиталният маркетинг може да ускори бизнеса ви до висотата, за която сте мечтали. Въпреки това, за да стигнете дотам, избягването на грешки, които могат да бъдат допуснати при избора на дигитална агенция, са от съществено значение.

Като доверен партньор, предоставящ услуги в дигиталния маркетинг, ние от DigitalVibe разбираме трудностите, пред които са изправени собствениците на бизнеси, и искаме да ви помогнем да преодолеете предизвикателствата, които ви предстоят. За да ви помогнем да изберете екип, който най-добре отговаря на вашите изисквания, ние съставихме списък с най-често срещаните грешки, които хората допускат при наемането на агенция за дигитален маркетинг.

1. „Искам ниска цена с високо качество на услугите“ или Избор на най-ниска цена.
Цената е основно ограничение за повечето компании, но използването на най-евтината дигитална агенция може да навреди на имиджа на вашата компания, ако предлаганата услуга не е на ниво. За да получите съответна оферта от агенция, тя е съобразена с услугите, които са ви необходими и екипа, който ще бъде ангажиран с вашия бранд. Доверената маркетингова агенция ще подобри възприемането на вашия бранд, вместо да го увреди, затова е важно да определите и разумен бюджет.

2. „Доста бързаме. По-късно ще решим целите.“ или Липса на ясна маркетингова цел.
Важно е да имате ясни цели и да извършите проучвания, преди да се обърнете към компании за дигитален маркетинг. В крайна сметка не искате да приемате услуги, които са ненужни. Вие познавате бизнеса си най-добре, затова се уверете, че избраната от вас компания е в съответствие с цялостната ви мисия, визия и идея за развитие.

3. „Можем ли да работим без план?“ или Липса на план от дигиталната агенция.
Когато работите с агенция, е важно да поискате план, който включва срокове, цели и кои платформи ще използват, за да подобрят вашия бранд. Вашата компания може да бъде по-успешно популяризирана във Facebook и Instagram, ако се занимавате с търговия на дребно, или може да получи по-добро присъствие в Linkedin и Twitter, ако сте предимно B2B. Имейл маркетингът и позиционирането в Google също могат да помогнат на вашата стратегия, така че поискайте персонализиран пакет въз основа на вашите нужди.

4. „Ще пробваме без бюджет.“ или Липса на маркетингов бюджет за кампании.
Всяка компания трябва да има маркетингов бюджет за годината. Преценете какъв процент от бюджета си ще отделяте за дигитален маркетинг и платени кампании. Получаването на красив уебсайт ще бъде еднократна цена, но услугите за дигитален маркетинг обикновено се таксуват ежемесечно. Разработването на реклами в социалните платформи увеличава драстично разпознаваемостта на вашия бранд.

5. „Работим вече няколко месеца и има резултат. Можем да се справим и без вас“ или Дигитален маркетинг за няколко месеца.
Трябва да запомните, че дигиталният маркетинг не е еднократна игра. Ако сте инвестирали средства и сте постигнали резултати, тогава не може да спрете процеса и да очаквате същите резултати. Ако не оптимизирате и тествате постоянно нови стратегии, ще загубите интерес към аудиторията си. Когато наемате агенция за дигитален маркетинг, е важно да изградите дългосрочно партньорство с нея.

6. „Не ви виждам в социалните мрежи, но ще ви се доверя“ .
Компания, която предоставя дигитален маркетинг като услуга, трябва да има силна репутация онлайн. Изключително важно е да проверите социалните медии на компанията и да прочетете отзиви и оценки от предишни клиенти. Също така видът, банерите и видеоклиповете, използвани на уебсайта, ще ви дадат ясна индикация за опита и качеството на предлаганите услуги на компанията.

7. „Нали съм ви наел да ми движите социалните мрежи, аз защо да ви съдействам“ или Неангажираност към агенцията за дигитален маркетинг.
Не забравяйте, че трябва да работите заедно с вашата агенция, за да успеете. Хората, работещи в тази агенция, са професионалисти в областта на дигиталния маркетинг, а вие представлявате вашия бранд и трябва да работите в синхрон. Не мислете за агенцията като за продавач. Най-добрите резултати от дигиталния маркетинг се получават, когато агенцията и екипа на бранда работят в сътрудничество.

8. „Не ми харесва как се справяте, но ще ви оставя още малко.“ или Липса на обратна връзка
Да, знаем, че е трудно да давате преки отзиви от време на време. Но трябва да кажете точно какво мислите за вашата агенция, защото ако не го направите, те няма да знаят какво да променят и да подобрят. Ако не го направите, това ще разочарова и двете страни и партньорството ви ще приключи.

9. „Това не ми харесва. Искам да го промените“ или Нямате доверие на експертите
Много агенции предлагат маркетингови стратегии, които понякога противоречат на идеите на клиентите. Това не е лесно да се приеме от много бизнеси, защото те не искат да променят своите традиционни и съществуващи стратегии, дори и те да не са успешни. Доверете се на професионалистите, защото те с най-добрите инструменти ще развият вашия бизнес.

Ако сте наели агенция за дигитален маркетинг и възвръщаемостта ви се е потопила, тогава е важно да имате търпение. Не забравяйте, че стратегиите и кампаниите отнемат време.

Ако тази статия ви накара да се замислите за вашата дигитална стратегия, може би е време да се консултирате с професионалисти. DigitalVibe е дигитална агенция, която предоставя всички необходими инструменти за постигането на успех в днешния дигитален свят.
Ние работим с вас, за да предоставим дигитален маркетинг в социални мрежи, управление на кампании в Google Ads и разработване на бранд идентичност.
За да научите повече за нашите услуги, кликнете тук. Ако имате въпроси относно това как можем да ви помогнем, ще се радваме да ни кажете Здравей – hello@digitalvibe.bg

ОЩЕ ОТ НАШИЯ БЛОГ

Какво означава да бъдете лицето на вашия бизнес?
Да разкриете лицата на вашата комапания означава да запознаете аудиторията с вашия екип. Потребителят зад екрана вече не търси студения...
9 Грешки, които да избегнете, когато наемате агенция за дигитален маркетинг
Независимо дали управлявате успешен бизнес от десетилетия, или вашият бизнес е нов на пазара, дигиталният маркетинг може да ускори бизнеса...