8 KPI’s в съдържанието, които трябва да проследявате

Съдържанието или така наречения контент, сега е основен аспект във всяка маркетингова стратегия и всички все по-усърдно работят по създаване на уникално и привличащо вниманието съдържание под всякаква форма – текст, изображение, видео, дискусия и прочие.
Съдържанието е един от най-добрите начини, с които хората да се запознаят с бранда ви, а изготвянето на успешна стратегия може да изгради огромно доверие към вас.

Качественото съдържание сега е на почит и бизнесите, които успяват да го използват правилно са в разцвета си, но има и много брандове, които дори не знаят в каква посока да се насочат.
За да има добра възвращаемост на инвестициите, контент маркетингът трябва да има ясно изградени цели, и най-важното – начина на проследяване за ефикасността на тези цели.
Това е мястото, в което влизат тези цели (KPI’s), за които ще ви разкажем днес.

Нека започнем с това какво представлява KPI.
KPI’s са най-общо казано показатели и предимно цифри, които могат да бъдат анализирани и са показател за промяната във времето. Чрез анализ на тези данни може да се види въздействието на маркетинга чрез съдържание и да се определи доколко е успешен.  В основата на всички цели стои определянето и проследяването им.
Една компания може да избере да проследява запитвания, за друга да е важно абонамент или резервация в сайта. На теория най-общо тези цифри говорят на бизнеса и за интереса на потребителите в отговор на маркетинговите дейности на специалистите.

И все пак, за да се създаде методология за бизнеса е важно да се прави и детайлна извадка спрямо дни от седмица и часове, в които аудиторията е активна. Ако се стигне до извода, че се получават повече обаждания сутрин или хората четат статии вечер, бизнесът може да адаптира публикациите си съответно в тези часове.
Без KPI’s, вашата стратегия за съдържание ще се движи по море от предположения.
„Въведете ключови показатели за ефективност във вашия маркетингов микс и ще получите ясна представа за успеха или провала на вашата стратегия“, казва Кора Гриър.
Видяхме колко важни са KPI’s за всяка маркетингова стратегия и сега ще разгледаме кои метрики трябва да се проследяват.

  1. Преглеждане на страници/ Pageviews  – Един от основните показатели, когато говорим за съдържание е ангажираността на посетителите. Не е достатъчно да наблягате само на количетсвото съдържание във вашия подход. Макар, че повече преглеждания на страници винаги са от полза, необходимо е да се фокусирате и върху качеството на ангажиране. За тази цял проследяването на потребителското поведение е основен KPI.
    Проследяването показва колко страници преглежда всеки един потребител и колко дълго остава в тях. Потребителят намира ли за ангажиращо съдържанието или просто го преглежда и след това напуска сайта. Анализа на ефективността разкрива дали имате нужда от по-ангажиращо съдържание, което насърчава потребителите да останат на сайта ви и да кликват наоколо. Ако ангажираността ви е цел, тогава показванията на страницата са важен показател, който трябва да проследявате.
  2. Уникални посетители/ Unique Visits – Уникалните посещения на сайта или на страница в него са основен показател за проследяване и могат да бъдат ценен KPI за вашата стратегия. Уникалното посещение се определя като индивидуално посещение на вашата страница от един потребител. Броят на уникалните посещения ви показва колко уникални лица са видяли вашата страница. Някои страници от вашия уеб сайт, като блог или лендинг страници за продажби, може да се окажат най-важните за натрупване на уникални посещения. Анализирането на стойността на този брой посетители във  времето ще ви даде отговор дали вашата маркетингова стратегия за съдържание се отплаща за положените усилия.
  3. Степен на отпадане/ Bounce Rate – Степента на отпадане е друг ценен KPI. За разлика от уникалните посетители и показванията на страници, това е числото, което всички от маркетинг индустрията искат да видят как намалява във времето. Показателят Bounce Rate е процент, който ви показва колко хора напускат страницата ви, веднага след като са я отворили. Страниците със съдържание обикновено има процент на отпадане около 40 – 60%, докато страниците за продажби имат по-нисък между 10% и 40%. Така или иначе, ако процентът ви на отпадане е висок, губите посетители и потенциални продажби. Високата степен на отпадане може да се дължи на това, че посетителите не са намерили съдържанието за ангажиращо, уебсайтът ви е лошо структуриран или има друга причина, но и в двата случая са примери за неспособност да отговорят на очакванията на потребителя. Проследяването на степента на отпадане и анализирано й с течение на времето е изключително информативно за всеки бизнес.
  4. Време на страницата/ Time on Page – Това е KPI, който е пряко свързан с ефективността на вашия уебсайт. Времето на всяка страницата ви показва колко дълго прекарват посетителите на вашия сайт. Можете да комбинирате анализа от времето прекарано на страницата с броя прегледи, за да получите ясна картина за това как потребителите взаимодействат с вашия сайт и да видите дали съдържанието ви върши работа.
  5. Карта на сайта/ Site Headmap – Вече съществуват инструменти, чрез които може да проследявате как потребителите прекарват времето си на страниците ви. Посредством топлинна карта, научавате кои са най-топлите точки, върху коя част от страницата потребителите държат най-много мишката и в кои части от страницата се задържат най-дълго.
  6. Източник на трафик/ Sources Of Traffic – Разбирането откъде идва вашият трафик е от решаващо значение за оценка на ефективността на вашето съдържание в мрежата като цяло. Трафикът може да бъде насочен към вашия блог от различни източници като платени реклами, социални канали, бюлетини, блогове и връзки от чужди сайтове. Разчитането на платени реклами за вашия трафик ще се включи в маркетинговия ви бюджет, а проследяването на източниците на трафик като KPI ще  ви помогне да преминете към органични източници на трафик.
  7. Социален статус/ Social Status – Вашите канали в социалните медии ви предоставят богата информация и много често платформите като Facebook и LinkedIn предоставят допълнителен анализ за ефективността на публикациите. Използването на показателите в социалните мрежи като харесвания във Facebook или споделяния в Twitter като KPI, може да ви даде по-добра представа за ангажираността с бранда ви. Проследяването на нови последователи ще покаже как се представя вашето съдържание сред новата аудитория.
  8. Реализациите – Conversions
    Вписванията на потенциални потребители, регистрирани за бюлетин или друга опция ви дава възможност да използвате техните имейл адреси в бъдеще за персонализирани съобщения.
    Продажби – Данните за продажбите, са много ценен и изключително интересен KPI, защото не само получавате много информация за потребителите, които се интересуват от вашите продукти като цяло, но и знаете кои продукти са закупили преди това, и ще можете да им предложите допълнителни продукти.
    Изтегляния – Изтеглянето на съдържание е важен KPI, защото е пряк индикатор за ефективността във вашата дигитална маркетингова стратегия. Проследяването на изтеглянията с течение на времето ще ви информира дали съдържанието ви работи според целта си или нещо трябва да се промени.
    Рекуести –  Вашите заявки са едно от най-ценните нива на вашата маркетингова фуния. Независимо дали съдържанието ви се състои от електронни книги, уеб семинари или безплатни пробни версии, това съдържание е не само начин за изграждане на потенциални клиенти, които могат да бъдат превърнати в продажби, но и е източник на информация за вашата аудитория от имейл адреси до демографски данни.

Както видяхме, има редица KPI’s, които може да проследявате, за да бъде ефективен маркетингът чрез съдържание. Чрез комбиниране на KPI’s, като показвания на страници и време на страницата, можете да получите подробна информация за поведението на потребителите и съответно да коригирате стратегията си ако е необходимо. Независимо дали сте в B2C или B2B, тези KPI’s са от съществено значение за ефективността на вашето съдържание и сигурен признак, че вашата дигитална маркетингова стратегия е ръководена от желаните резултати.

ОЩЕ ОТ НАШИЯ БЛОГ

Какво означава да бъдете лицето на вашия бизнес?
Да разкриете лицата на вашата комапания означава да запознаете аудиторията с вашия екип. Потребителят зад екрана вече не търси студения...
9 Грешки, които да избегнете, когато наемате агенция за дигитален маркетинг
Независимо дали управлявате успешен бизнес от десетилетия, или вашият бизнес е нов на пазара, дигиталният маркетинг може да ускори бизнеса...